Introductie

Voor onze opdrachtgever in Schiedam zijn wij op zoek naar een Medewerker Commerciële Binnendienst Automotive? Weet jij hoe je een optimale service biedt aan onze klanten en heb jij aantoonbare kennis van auto-onderdelen? En ben jij altijd op zoek naar commerciële kansen? Weet jij met je auto technische kennis wat een bougie en een turbo is en weet jij welke onderdelen nodig zijn om een distributie te vervangen? Lees dan snel verder…

Organisatie

Onze opdrachtgever levert automotive onderdelen en gereedschappen. Vanuit 10 magazijnen in de Benelux en Frankrijk vertrekken elke dag ruim tienduizenden artikelnummers die dezelfde dag nog geleverd worden in één van hun 85 grossiersvestigingen of bij één van hun 180 grossierspartners. Met als eindbestemming het autobedrijf. Ruim 2.700 medewerkers maken dit mogelijk en dragen zorg voor de klant in hun specifieke regio.

Functie

Als Medewerker Commerciële Binnendienst ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant en zorg jij ervoor dat de klant een optimale service krijgt. De afdeling Commerciële Binnendienst beantwoordt vragen over o.a. het assortiment van auto-onderdelen, leveringen, voorraadbeschikbaarheid, speciale bestellingen, prijzen en offertes. Met een ultiem klantgerichte instelling en inhoudelijke automotive kennis weet jij de vraag van de klant op juiste waarde te schatten en bedien je de klanten zodanig dat de klant het juiste product bij hun besteld. Ga jij een stapje verder voor de klant?

Het mooiste van jouw functie? Naast de eerstelijns dienstverlening die je biedt richting de klant, heb je een nauwe samenwerking met de buitendienst. Je ondersteunt actief bij relatiebeheer van de vaste klanten en je signaleert commerciële kansen. Aangezien de branche zich in een hoog tempo ontwikkelt zijn zij continue op zoek naar verbetering. Of je nu kansen voor verbetering ziet in het proces of in het assortiment,zij bieden je de ruimte om proactief de dienstverlening te verbeteren.

Tijdens een gemiddelde werkweek hou jij je o.a. bezig met het:
– Adviseren van de klanten over de producten en dienstverlening;
– Verwerken en controleren van orders;
– Afwikkelen van retour aanvragen;
– Maken van rapportages en analyses voor o.a. de buitendienst.

Functie eisen

– Minimaal 2 jaar ervaring met klantcontact in een commerciële omgeving;
– Auto technische kennis verkregen door opleiding of ervaring;
– Ervaring met het maken van analyses aan de hand van zelfgemaakte rapportages over bijvoorbeeld afzetgegevens of aankoopgedrag;
– Goede beheersing van Excel.
–  Een klantgerichte en initiatiefrijke collega met een flinke dosis doorzettingsvermogen.

Aanbod

– Een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden;
– Een organisatie die de lat hoog legt in alles wat ze doen en die zich onderscheidt door het breedste assortiment, een unieke online catalogus, zeer sterke logistieke dienstverlening en unieke concepten voor de markt;
– Grote diversiteit aan werkzaamheden. Het ene moment ben je met Product Management bezig om vragen over het assortiment te beantwoorden en het andere moment ben je met logistiek in de weer om nog dezelfde dag een product richting de klant te krijgen;
– Leuke collega’s die niet alleen bereid zijn om elkaar te helpen, maar ook altijd bereid zijn om van elkaar te leren en elkaar bij te staan;
– Een informele werksfeer en korte lijnen binnen de organisatie;

Inlichtingen

Past deze baan bij jou?
Aarzel dan niet en stuur je sollicitatie o.v.v. referentiecode MVU23167 naar Maja.vukovic@netlijn.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Maja vukovic, 010-3035465

Wij verzoeken je om gemotiveerd te solliciteren en CV (met referenties) + salarisindicatie mee te sturen. Hoe duidelijker en completer je solliciteert, hoe sneller wij zullen reageren.

Sollicitatie

Maja Vukovic 010-303 54 65